fredag 31 december 2010

Året som varit

Jaa idag är det nyårsafton!

Året började bra med att den 2 Januari fick Ronny och Victoria sitt efterlängtade barn.. En vacker son med namnet Gabriel.. Kom ihåg att när jag satt där på danderyspatienthotell och höll i den dundersöta bebisen att, åhhh vad jag längtar till vår skrutt kommer!
Och den dagen kom!  Fredagen den 21 maj kl 8.58 kom vår underbara dotter för att se ljuset utanför magen. Förlossningen gick bättre än förväntat.. jag hade ju trott att jag ALDRIG skulle klara det! Men det gjorde jag =) Värkarna började lite lätt på onsdag eftermiddagen ute på balkongen (kommer ihåg det just för att Niklas "stängde" ut mig på balkongen exakt samtidigt) Höll på tillochfrån under natten och  på morgonen när slemproppen gick ringde vi in till förlossingen på DS och dom sa att "nej ingenting att åka in för, ni får vänta till det är täta verkar.." jaha!! men vilken tur då att jag hade tid på Mvc den morgonen, så jag bad barnmorkan att titta då ifall jag var öppen något och det var jag 2-3 cm och då kände jag JAAA jag slipper gå över tiden =) Och jag försökte äta under den dagen men det gick inte för varje gång jag skulle prova kom en värk! På kvällen gick det resterande av slem proppen och den ställde jag mig i duschen och för att sedan gå och vila lite med Niklas.. och då när Niklas precis hade slumrat till kl ca 23.30 gick det efterlängtade vattnet! Då fick vi åka in men fick igen plats på DS så fick bli Huddinge istället och resan dit var inge kul, värkar hela tiden... sen var man äntligen där! kl. 00.30 var jag öppen 6 cm och Efter så lite sömn och riktig hunger fick jag eupidral och den var räddare i nöden! och vid 3 tiden var jag öppen 10 cm och kl.8.58 kom vår dotter Novalie ut med sugklocka! hon vägde 3290g och var 51 cm lång <3 Känslan när jag fick upp henne på magen är obeskrivlig <3 tårarna bara rann!! Jag hade klarat det!! 
Niklas var ett oerhört stöd under hela förlossningen! Jag älskar dig! Att vi två kunde skapa något så vackert!

Nu blev man känslig när man skrev det här haha.. =)

Så nu är det radhus nästa.. Och den 21 Februari får vi vårt radhus.. Vad vi längtar!!
Det har hänt mycket bra det här året men det här var det viktigaste att skriva om! <3

Det här året har varit ett fantastikt år!! Det bästa året i mitt liv!! Och flera fantastiska år ska det bli.

Gott nytt år på er alla där ute!
sexiga jag innan vi ska åka in till förlossningen

ont!

Första måltiden <3 Obeskrivlig känsla!

Underbar förlossnings personal

Stolt pappa! <3

En vacker trollunge

Sötnosen Gabriel

En stolt farbror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar